• Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Sledujte Befresh aj na sociálnych sieťach
Please reload

Vyhľadávanie

February 26, 2019

February 20, 2019

July 23, 2018

Please reload

Najnovšie recepty

Zelená kaša: Brokolica, hrášok, hruška, repkový olej / Zelená nie je fuj

April 13, 2016

 

 

Zelená nie je fuj. Možno to bude tým, že sa moja mamka so mnou nikdy nebabrala. Vždy sa jedlo to, čo dala na stôl a bez frflania. Preto som asi jediná v školskej jedálni bez problémov zjedla špenátovú polievku a vlastne všetko, čo naservírovali. A tak som si predsavzala, že moje deti naučím podobnému prístupu k jedlu.

 

Čo to v realite znamená? Pozitívny prístup k surovinám, z ktorých pripravujem jedlo, začína vo mne. O jedlo sa neustále zaujmam, skúmam ho, zisťujem si informácie a snažím sa nájsť vhodné kombinácie. Môj muž mi občas hovorí, aby som tie deti už toľko nepchala tými zelenými kašami. Moja odpoveď na to je: "Zelená je predsa mňam!". Sú to predsa práve rodičia, ktorí deťom vkladajú do úst slová a názory.

 

Prečo im potom tie zelené kaše častokrát servírujeme s malou dušičkou? V kútiku sa modlíme, či sa tie malé princezné a princovia na to aspoň pozrú. Ja sa však túto hru s nimi hrať nemienim.

 

Viem, viem, najneskôr s nástupom do škôlky obdrží každý škôlkar príručku, v ktorej bude napísané "zelené nepapám" a nás tento problém predsa len dobehne. Ale aj keď môj, už skoro 4ročný Oskar prišiel s týmito heslami, darí sa mi ich ignorovať a ďalej papáme všetko "čo dá mamka na stôl". 

 

Dnes vám prezentujem jednu z mojich zelených kaší, aké robievam pre nášho Jánosha (8m).

 

Zelená kaša: Brokolica, hrášok, hruška, repkový olej

 

Ingrediencie:

2 ružičky brokolice

menšiu hrsť hrášku

1/3 hrušky

repkový olej

 

Príprava je samozrejme úplne easy, keďže všetko švacnem na 20 minút na paru. Potom vymixujem do hladka s dvoma kvapkami repkového oleja. VOILÁ! Zelená kaša je na svete.

 

Prečo táto kombinácia?

Riadim sa tým, že najlepšie pre nás bude to, čo rastie v našich končinách. Keď je to možné, snažím sa kupovať sezónnu zeleninu a ovocie. Hrášok mám svoj vlastný, ktorý si mrazím. Veľa zeleniny kupujem od miestnych predajcov, ktorí pestujú aj v chladnejších mesiacoch v skleníkoch. 

 

Brokolica je veľmi bohatá na vitamíny a minerály. Z vitamínov sú v nej zastúpené najmä B, C, E a provitamín A. Z mineráov ponúka brokolica najmä vápnik, železo, síru, zinok a fosfor. 

 

Hruška, okrem toho, že dodá kaši príjemnú sladkú chuť, je zdrojom stopových prvkov: mangánu a zinku. Obsah vitamínov a minerálov je v hruškách väčší ako v jablkách. 

 

A prečo repkový olej? Dôvodov je viac. Samozrejme, olej ako taký kašu pri mixovaní krásne uhladí, čiže chutí maslovo. Repkový olej má úplne neutrálnu chuť, čo je pri detskom jedle super! Taktiež pomáha telu pri vstrebávaní živín. No a repkový olej je vzácny svojim obsahom nenasýtených mastných kyselín Omega3 a Omega6, ktoré majú blahodárny vplyv na kardiovaskulárny systém.

Do  jedál  ho  deťom  môžeme  pridávať  už  od  6.  mesiaca (1).  Okrem  toho  repkový  olej  v porovnaní  s inými  rozšírenými  olejmi  vyniká  mimoriadne  vhodným  zložením  mastných  kyselín  –  obsahuje  najmenej  nasýtených  mastných  kyselín,  ktoré  majú  nepriaznivý  vplyv  na  naše  zdravie.  Navyše  obsahuje  množstvo  potrebných  nenasýtených  mastných  kyselín  omega‐3,  ktorých  je  v našej  strave  nedostatok,  a to  v optimálnom  pomere  k omega‐6,  t.j.  1:2(2).  Kyseliny  ALA  a LA  zo  skupiny  omega  sú  potrebné  pre  správny  rast  a rozvoj detí (priaznivý účinok dosiahneme pri dennej konzumácii 2 g ALA a 10 g LA).

 

 

Prajem vám dobrú chuť a nezabudnite: s VAŠIM pozitívnym prístupom to určite dajú aj vaše detičky!

 

(1) Krzymański, Repkový olej – nová surovina, nová pravda, PSPO, Varšava 2009.

(2) Tiež.

 

TIP: Bambusový príbor pre deti nájdete na našom eshope TUTO. Je nezávadný a ekologický.

INFO: Tento článok vznikol v rámci projektu Európskej únie.

 

 

 

 

 

 

Please reload