Karfiolotto

Aktualizace: bře 26


Tento recept je modifikáciou všetkého možného, čo som prečítala, pospájala a nakoniec aj dokombinovala a po odobrení manžela – ochutnávača aj pridala do zoznamu večerí. V hlavnej úlohe vystupuje karfiol, ktorý je mimoriadne výživný, ľahko stráviteľný, nízkokalorický a ešte pôsobí ako prevencia rakoviny hrubého čreva. Ak kupujete karfiol na trhu, neberte ten najbelší. Taký nehnojený by mal mať hnedé škvrnky.

Táto večera je niečo ako šalát a opticky pripomína rizoto. Ak idete v živej strave na 100%, vynechajte restovanie cibuľky a tofu. Príprava sa skladá zo štyroch fáz. Pomenovala som ich ryža, dressing, cibuľka a tofu. Jednotlivé fázy nie sú komplikované, i keď to možno tak vyzerá.

Karfiolotto

Ryža

½ karfiolu

cca 10ks sušených paradajok

cca 2ks čerstvých paradajok

cca 1 hrsť mungo klíčkov

Karfiol nasekáme na hrubom strúhadle. Sušené paradajky nakrájame nadrobno, čerstvé paradajky na trošku väčšie kúsky. Všetko spolu s mungo zmiešame vo veľkej miske.

Dressing

Šťava z polovičky citróna

Olivový olej

Soľ

Čerstvý koriander

Med

Všetko spolu vymixujte. Dressing bude krémový a veľmi svieži najmä vďaka koriandru.

Cibuľa

Kokosový olej

Červená cibuľa

Sójová omáčka

Med

Cibuľu nakrájanú na prúžky orestujeme na panvici a keď je už hotová, tak pridáme med a sójovú omáčku.

Tofu

Tofu – údené, lahôdkové

Tofu nakrájame na plátky a opečieme na panvici do chrumkava.

A potom dresing vmiešame do šalátu, do stredu dáme cibuľku a dozdobíme tofu. No čo myslíte? Komplikované?

#hlavnéjedlá

0 zobrazení